Akademia

Szkolenia

Kurs Terapii Ręki

Terapia Ręki:
Termin:

Moduł I i II odbędzie się w dniach      13-14.04.2019
Czas trwania: 25 godzin dydaktycznych
Miejsce: Warsztaty odbędą się w Gdańsku przy ul. Budowlanych 23 w siedzibie firmy Olicon Sp. z o.o.
             Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem: akademia@olicon.com.plprzesyłając wypełniony formularz:

Cena: 820,00 zł brutto

        
Prowadzący: Aneta Giczewska -– mgr fizjoterapii, terapeuta NDT- Bobath, pedagog specjalny
                   Wioletta Bartkiewicz -– mgr psychologii, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia

Program został dostosowany tak, aby uczestnicy w II module odnaleźli praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem, z szeroko rozumianą niepełnosprawnością, nie tylko z dziećmi z mpdz.

Program:

Dzień I

  • Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR
  • Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki
  • Zasady konstruowania celów terapii ręki
  • Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki
  • Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
  • Zarys anatomii i fizjologii ręki - Kontrola posturalna a funkcje ręki
  •  Diagnoza zaburzeń małej motoryki -Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©
  • Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
  • Czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych
  • Rozwój chwytu pisarskiego – interwencje terapeutyczne
  • Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
  • Omówienie zasad konstruowania programu terapii

Dzień II

  • Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
  • Funkcjonowanie poznawcze dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz propozycje ćwiczeń i zabaw
  • Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych
  • Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (rysowanie, kolorowanie, modelowanie)
  • Zaburzenia napięcia mięśniowego i kontroli postawy oraz ich znaczenie dla prawidłowej funkcji ręki u dzieci z zaburzeniami funkcji OUN. sposoby pozycjonowania dziecka, bezpieczne zmiany pozycji, przygotowanie dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego do aktywności w pozycji siedzącej
  • Metody oceny poziomu funkcjonowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MACS, GMFM)
  • Warsztat: Masaż sensoryczny rąk©
  • Prezentacja materiałów filmowych